2012. december 31., hétfő

Céklamuffin


A mai  szürke napon nem árt a szemnek is valami, ami nem csak az ínyünknek jó. Nem mondom, elég feltűnő darabok ezek a muffinok, de azt garantálhatom, hogy nagyon finomak. Ezek itt igazából majonézes céklapudingok, csak muffin formában dermesztve, megkönnyítve az adagolást. Nagyjából a megszokott módon készítettem, csak most a merülő mixerrel pépesítettem, így a simább lett állaga, de a hagyományos módon, reszelve is jó. 

Hozzávalók 14 db muffinformához:
4 db (kiló körüli) cékla
fokhagyma 3-4 gerezd
só, bors
2 evőkanál reszelt torma
majonéz
mustár
egy kis pohár tejfel(laktózmentes)
1 piros grapefruit leve
10 lap zselatin

A sózott, borsozott céklákat a fokhagymákkal együtt a sütőzacskóban egy óra alatt megsütöttem. Amikor kihűlt, hozzáadtam a tormát, mustárt, tejfelt, még sót és borsot és egyneművé pépesítettem az egészet. Összekevertem a grapefruit lében feloldott zselatinlapokkal és a formákba töltöttem. Tegnap délután készítettem, amíg a kocsonya főtt, de mire azt is szétmertem, addigra már tesztelhetővé vált a céklapuding is, így aztán meg is kóstoltuk. Mit lehet tenni, nem bírtunk magunkkal! A mai ebédhez, ami leveles tésztában, dióval sült camembert volt, eredetileg csak salátát terveztem, de azért mindenki bekapott közkívánatra, egy céklamuffint is.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!