2013. január 6., vasárnap

Narancsos hatlapos



A babrálgatós sütemények táborába tartozik, de megéri a fáradtságot, mert nagyon finom. A klasszikus csokoládés krém helyett narancsosat készítettem hozzá. Narancsszezonban rendszeresen szárítok a radiátoron narancshéjat, amit aztán kristálycukorral darálok porrá. Ezzel aztán lehet ízesíteni a tésztát és a krémet.

Hozzávalók, ahogyan készítettem:
50 dkg liszt
1 zacskó sütőpor
8 dkg porcukor(ebből egy evőkanál narancsos)
8 dkg vaj
2 dl tej( nekem laktózmentes)
1 evőkanál rum(elhagyható)
a krémhez:
9 dl tej(mivel kevés volt a laktózmentes tej, ebből 4 dl zabtejszín volt)
1 dl narancslé
1 vaníliás cukor
20 dkg cukor(legalább harmada narancsos cukor)
8 evőkanál liszt
10 dkg vaj

A tészta hozzávalóit összegyúrtam, majd 6 egyforma részre elosztottam. Sütőpapíron nagyon vékonyra, 20x30 cm-re kinyújtottam. A lapokat villával megszurkáltam, hogy a tészta ne hólyagosodjon fel. Légkeveréssel, 180 fokon 5 perc alatt megsültek. A krémhez valókat a vaj kivételével simára kevertem, és lassú tűzön sűrűre főztem. Végül a megolvasztott vaj 2/3-át is hozzá kevertem. Az elkészült krémet még melegen a lapok közé kentem, a tetejére pedig a maradék olvasztott vajat simítottam. A süteményt másnapig a hűtőben pihentettem a szeletelés előtt. Idő kell neki, amíg a tészta megpuhul. Finom, illatos, narancsos sütemény lett. Porcukorral meghintve tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!