2011. október 15., szombat

Egy egészséges keksz

Véletlenül tévedtem Rita blogjára, aztán ott ragadtam. Az egészséges sütemények címszó alatt olvasottakat bármelyiket szívesen megsütném. Most is onnan merítettem az ötletet, némi változtatással, mert nem volt itthon minden hozzá.

Hozzávalók, ahogyan készítettem:
1 csésze fehér tönköly liszt
1 csésze zabpehely
1/2 csésze nádcukor szirup
1 tojás
10 dkg vaj
1/2-1/2 teáskanál sütőpor és szódabikarbóna
1 teáskanál kínai 7 fűszerkeverék
1/4 csésze szezámmag
1 csésze finomra reszelt sárgarépa

A szárazanyagokat összekevertem, hozzámorzsoltam a vajat. A tojással és a cukorsziruppal egyneművé, körülbelül 5 cm átmérőjű rudakká gyúrtam. 1 óra hűtés után 5-6 mm-es szeleteket vágtam. A korongokat 12 perc alatt 180 C°-on készre sütöttem. Fantasztikusan finom, illatos sütemény lett.

2 megjegyzés:

Rita Konyhája írta...

Nagyon örülök, hogy megsütötted. A szezámmaggal is biztosan nagyon finom lehetett. Rita

Főz és fecseg írta...

Szándékozom még másfélét is sütni a költeményeid közül, mert ez is nagyon ízlett.
Éva

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!