2011. október 20., csütörtök

Az egészséges sütemény projekt folytatódik



Zabpelyhes keksz


Ha jól meggondolom, ezek a sütemények már a karácsonyi ötletelés jegyében készültek. Végül is ki kell próbálni az apró süteményeket is, nehogy élesben kísérletezgessünk az ünnep előtt. Elmondhatom kérem, hogy ez a keksz kiállta próbát. Nagyon finom! Az eredeti recept Rita konyhájából származik némi módosítással és az adag emelésével.

Hozzávalók, ahogyan készítettem:

165 g fehér tönkölyliszt
165 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
150 g apró szemű zabpehely
150 g nyírfacukor
1 tasak vaníliás cukor

1 1/2 teáskanál sütőpor
25o g vaj
3 kisebb tojás
1 ujjnyi darab friss gyömbér

Először a száraz anyagokat kevertem össze, belemorzsoltam a vajat, majd a tojásokkal és a reszelt gyömbérrel gombóccá gyúrtam. Fél óra hűtőben pihentetés után kinyújtottam a tésztát 3-4 mm vastagra. 3,5 cm-es kerek szaggatóval rengeteg, pontosan 2x48 db lapocskát(felét lyukasra) készítettem. Futotta még a tésztából 50 db szívre is. Közepes sütőben 6-7 perc alatt megsültek. A karikákat gyömbéres narancs-citrom lekvárral ragasztottam össze.


Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!