2011. július 24., vasárnap

Citromos túrótorta

Hozzávalók, ahogyan készítettem:
50 dkg light túró
2 dl tejszín
1 zselatinfix
5-6 evőkanál juharszirup
1 citrom leve, reszelt héja
babapiskóta(kb. 15 dkg)
limoncino likőr
citrom szeletek, citromfű díszítéshez

Az átpasszírozott túrót citromlével, juharsziruppal ízesítettem. Hozzáreszeltem a citrom héját. Összekevertem a felvert tejszínhabbal, amihez a zselatin fixet adtam.
A 18 cm-es tortaforma aljába egy sütőpapírból kerek lapot vágtam. A túrós massza felét belesimítottam. Erre egy sor limoncino likőrrel meglocsolt piskótát rétegeztem. Erre a túró másik felét kentem, amit aztán újabb likőrrel meglocsolt babapiskóta következett. Tele is lett a tortaforma. Egy éjszakát pihent a hűtőben. A tálaláshoz a tortát megfordítottam, így a piskóta került alulra. A tetejét citromszeletekkel és citromfűvel díszítettem. Minden szerénység nélkül dicsérhetem, fantasztikusan finom volt! Kétségtelen, hogy a citromlikőr használata jót tett a felnőtteknek készült tortának.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!