2011. május 8., vasárnap

Torta Fanninak


Fanni kedvéért készült ez a kissé rusztikusra sikeredett epertorta. Hát igen, készítettem már szebbet ebben a műfajban, nagyobbat, amelyiken kényelmesebben lehet díszíteni, de finomabbat aligha. Így van ez, ha az emberlánya ki akar tenni magáért, akkor pont nem sikerül tökéletesre. Fanni azóta visszautazott Párizsba, a torta receptjét pedig megörökítettem.

Hozzávalók a 18 cm-es tortaformához, ahogyan készítettem:

6 dl tejfel lecsurgatva (mascarponéval is jó lett volna)

2 dl tejszín

½ kg eper

porcukor ízlés szerint

1 zacskó zselatinfix

citromfű

a tészta:

2 XL-es tojás

1 vaníliás cukor

8 dkg kristálycukor

10 dkg darált mandula

A mandulás piskótát egy sima kisméretű tepsiben sütöttem, majd a kihűlés után kivágtam belőle akkorát, amivel kibéleltem a 18 centiméteres tortaforma alját. Azért csináltam így, mert a tapasztalat azt mutatja, hogy megsült piskóta kicsit kisebb lesz a tortaformánál és akkor a krém oda benyomakodik, hogy kitöltse a rést. A leeső maradék piskóta pedig nem vész kárba, pillanatok alatt elfogy. A következő lépés az eper szétválogatása, a díszítésre szánt szemek félbevágása volt. A maradékot villával összetörtem, a lecsurgatott tejfellel, porcukorral összekevertem. A tejszínt habbá vertem, hozzáadtam a zselatinfixet, majd az epres masszával óvatosan összeforgattam. Kentem egy keveset a piskóta tetejére, majd a tortaforma oldalához igazgattam a félbevágott epreket. Ezután a többi krémet belesimítottam, a tetejét eperrel és citromfű levélkékkel diszítettem. Egy éjszakára hűtőbe tettem. A kedvesem szerint hiba volt ilyen kicsi tortát készíteni, mert jó lett volna még egyszer enni belőle.




Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!