2011. március 17., csütörtök

Mentás cukkini leves


Megőrülök a mentás levesekért, imádom! Főztem már törökös lencse levest, mentás zöldborsó levest és tessék most meg ezt. Nagyon finom! A cukkini egy nagy átalakuló művész, finom, ha kaporral készítem és fantasztikus, ha mentával. Sajnos friss mentám nem volt, ezért megint a Lidlben vásárolt mentaszószt vetettem be, amit a legutóbbi "angol napokon " vettem. Nem sokat izgat, hogy báránysülthöz ajánlják, nekem máshoz is bevált. Tervezem, hogy nyáron megpróbálok magam is előállítani hasonlót télire.
Végig néztem az általam publikált leveseket és meglepődtem, hogy milyen sok krémlevest készítek. Szeretjük, az biztos. A gyerekek olyan zöldségeket is megettek, ha krémlevesként tálaltam, amit egyébként biztosan nem.

Hozzávalók, ahogyan készítettem:
1 cukkini, 30 dkg volt
1-2 evőkanál olaj
1 diónyi hagyma
1 gerezd fokhagyma
2 evőkanál mentaszósz
1 dl Badacsonyi olaszrizling
1dl tejszín
1 púpos teáskanál étkezési keményítő
só, bors

Az apróra vágott hagymát, fokhagymát megdinszteltem, hozzáadtam a felkockázott cukkinit, sót, borsot, mentaszószt, 8 dl vizet, a bort. A megfőtt levest merülő mixerrel simára kevertem. Miután ettől még nem lesz igazán krémes a leves, egy szűrőn is átpasszíroztam. A tejszínnel összekevert étkezési keményítővel behabartam. A végeredmény egy fantasztikusan sima, selymes, mentás leves lett, amit a sajtos levesbetéttel tálaltam.


2 megjegyzés:

Thrini írta...

Ez fincsi lehet. Nekem van a kertben menta, most kezd hajtani. Zöldborsó krémleveshez is passzol, azzal próbáltad már?

Főz és fecseg írta...

Igen, használtam zöldborsóhoz is, fantasztikus finom az is. Nekem is van a kertemben menta,alig várom, hogy megint nagy bokor legyen.

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!