2011. március 7., hétfő

Fasírt zöldségekkel

A fasírt nagy kedvencünk, még így, a "lightosabb" verzióban is. Nekem az olajban sült változat a sok kéreggel jobban ízlik ugyan, de hát az egészség is fontos, marad az egybesült a tepsiben.

Hozzávalók, ahogyan készítettem:
1 kg darált pulykahús
1 nagy fej hagyma
sok fokhagyma(ízlés szerint)
3 zsemle
3 tojás
só, bors
olaj
2 evőkanál zabpehelyliszt
4 db főtt tojás
szórásra zsemlemorzsa

Az apróra vágott hagymát és fokhagymát egy kis olajon megdinszteltem. Húst összekevertem a vízben megáztatott, kinyomkodott zsemlékkel, a hagymákkal, sóval, borssal, a nyers tojásokkal. Miután lágynak találtam a masszát, meghintettem két evőkanál zabpehelyliszttel. A sütőpapírral bélelt tepsire kettő rudat formáztam, 2-2 főtt tojást beleigazítottam. A tetejére zsemlemorzsát szórtam, olajjal megspricceltem. Közepes sütőben pirosra sütöttem.
Mindenféle köreteket készítettem:
Céklát sütöttem, amit a vége felé balzsamecettel is meghintettem. A zellert hasábokra vágtam és mint a krumplit, ropogósra sütöttem a sütőben. Készült még gomba és párolt kelbimbó. Nagy sikere volt, a húsevőknek jobban ízlettek a zöldségek, mint a fasírt.


Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!