2010. október 3., vasárnap

Rácponty



Rendszeres halfogyasztásunk nem látszik a blogon, pedig minden héten minimum kétszer eszünk halat. Még sohasem készítettem rácpontyot, magam sem értem, miért. Nem macerásabb, mint bármelyik rakott étel, és az eredmény fantasztikus.
Hozzávalók, ahogyan készítettem:
70-80 dkg pontyfilé
80 dkg héjában főtt burgonya
10 dkg kolozsvári szalonna
15 dkg hagyma
20-25 dkg paprika
20 dkg padlizsán
15 dkg paradicsom
só,bors
olaj, kanálnyi prézli a jénaihoz
1 kis pohár sovány tejfel
A kolozsvári szalonnát vékony csíkokra vágtam és kevés olajon kiolvasztottam, pörcösítettem. Ebből a zsiradékból kentem ki a jénait, meghintettem morzsával, majd a szeletekre vágott főtt burgonyát belesoroltam. Egy evőkanálnyi zsiradékot elkentem a krumpli szeleteken, ezután az előre sózott, borsozott halszeleteket ráfektettem. A pörcök felét rászórtam, a hagymaszeletekkel, paprikával, padlizsán szeletekkel, paradicsommal rétegeztem. A maradék pörcök következtek, végül a tejfelt kentem el a tetején, amire még egy kevés szalonnás zsiradék is jutott. 50 perc alatt közepes sütőben szép barnásra pirult.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!