2010. augusztus 20., péntek

Szilvásgombóc

A legszebb és legapróbb szilvából vettem vettem a piacon, mert a kicsi gombócokat szeretem. Találtam hozzá finom, szétfővő, sárgahusú krumplit is.

Hozzávalók, ahogyan készítettem:

1 kg krumpli héjában főve
30-35 dkg liszt
2-3 evőkanál olaj
1 tojás

kimagozott szilvák (30 db kisméretű)
fahéj és nádcukor a magok helyére töltve

10 dkg vaj
zsemlemorzsa szemre (elfeledtem megmérni)

A főttkrumplit melegen átnyomtam a krumplinyomón. Amikor meghűlt, meghintettem kb. 30 dkg liszttel. Lazán meghintettem az olajjal, majd egy tojást is hozzáadva összegyúrtam. Egy hengert formázva mindig levágtam néhány szeletet belőle, amiket aztán megtöltöttem a szilvákkal, jól meggömbölyítettem őket, ehhez még vagy 5 dkg lisztet elhasználtam. A zsemlemorzsát előre megpirítottam. A gombócokat 3 részletben kifőztem, a zsemlemorzsán összerázogattam. Végül még kétmaroknyi nudli is készült. Tálaláskor fahéjascukorral is megszórtuk.

3 megjegyzés:

trendo írta...

Hát igen, ezt így kell csinálni! :)
Biztosan jó volt:)

trendo írta...

Próbáld ki egyszer cseresznyeszilvával (mirabolánnak is nevezik, kevésbé úri helyeken meg disznószilvának, fosókának vagy lotyószilvának:) A lisláspiros vagy a napsárga változat egyarán jó, ha még nem érett túl!

Főz és fecseg írta...

Ismerem és szeretem, de gombócnak még nem használtam. Na, majd legközelebb!

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!