2010. június 20., vasárnap

Rakott valami, avagy a piaci tévedéseink esete

A tegnapi bejegyzésemben már meséltem a piacozásunkról. Hiába írok én listákat a piacra, mindig a felhozatal és életem párja újabb és újabb ötletei határozzák meg hogy végül is mivel térünk haza. Ezen a héten kitettünk magunkért, mert amikor haza értünk, döbbenten néztem, hogy a tervezetthez képest mi mindent összevásároltunk, ahhoz képest, hogy nyaralni megyünk. Ez a rakottas a következőkből készült:

1,5 kg apró újkrumpli
70 dkg apró gomba
10 dkg Fekete erdei sonka
fél főtt füstölt sertésnyelv vékonyra szelve
2 gerezd fokhagyma
só, bors
3 ágacska kakukkfű
450 dkg-os tejfel
reszelt parmezán
vaj, olaj
zsemlemorzsa


A sonkából vékony csíkokat vágtam, kevés olajon chipset készítettem belőle, majd félretettem. A visszamaradt olajban megfuttattam az összenyomott fokhagymagerezdeket, rátettem a gombákat és a vékonyra szelt sertésnyelvet, ami nehezen fogyott, mert annak ellenére, hogy főttként árulták, rágós volt. Sóztam, borsoztam és a három kakukkfű ágacskát tettem még hozzá, addig főztem, míg zsírjára nem sült. A sütőtálat kivajaztam, meghintettem zsemlemorzsával és a krumplival összekevert húsos gombát elterítettem benne. A tetejére kentem a reszelt parmezánnal megbolondított tejfelt. A sütés vége felé a tetejére szórtam a sonkachipset, hogy átforrósodjék. Nagy tál vegyes salátával ettük, sikere volt.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!