2009. július 18., szombat

Leporoltam a fritőzöm

Ebben a melegben nem könnyű "hidegen" tartani a konyhát. Kedvenceim közé tartoznak a sütőben előállítható ételek, egy tepsi hús, egy tepsi köret, zöldségfélék vagy krumpli, aztán mindenki tegye a dolgát, az étel meg készül. Mostanában persze ez már nem megy, majd ősszel megint. A fritőznek egyetlen előnyét látom, azt, hogy mobilizálható. Nem gond, ha kint a szabad ég alatt, árnyas, szellős helyen használom. Szóval, így tettem most is. Így készült a rántott harcsafilé, a rántott karfiol, és a párizsias cukkini.
A mártogatósokat a hűvös konyhában állítottam elő. A zöldszínűhoz 1/2 kg spenótot, 3 gerezd fokhagymát megdinszteltem kevés olajon, sóztam, borsoztam, megpároltam. Összeturmixoltam, majd amikor kihült, egy 375 grammos tejfellel simára kevertem.
A fehérszínű mártogatóshoz 25 dkg túrót egy 450 grammos joghurttal simára kevertem, a fokhagymát persze ebből sem hagytam ki, egy csokor snidlinget is aprítottam bele, sót, borsot, citromlevet adtam hozzá. Friss, üdítő lett. A gyümölcslevest már tegnap este elkészítettem, és fütyülünk a kánikulára!

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!