2008. július 23., szerda

Rakott paradicsom


Nyáron gyakran készítem, mert életem párja egyik kedvence. Egy heti távol lét után rengeteg érett és sajnos a sok eső miatt repedt paradicsomunk lett. Tehát most sürgős lett nagyobb mennyiség feldolgozása.

Hozzávalók:
paradicsom 1 - 1 1/2 kg
1 fej hagyma
olaj

zsemle morzsa 3-4 evőkanál
zöldek ízlés szerint( bazsalikom, zeller, petrezselyem)
10 dkg sajt
1 tejfel amibe 2 teás kanálnyi saját készítésű fokhagymakrémet kevertem

Körülbelül 1 és 1/2 kg paradicsom héját lerántottam ( nem volt szükség forró vízre hozzá, mert olyan érett volt és repedt, hogy könnyedén lejött) A paradicsomokat félbe vágtam a levét és a magokat eltávolítottam. 1/2 liternyi lett. A lucullus paradicsom még nem érett, pedig ehhez az ételhez az lett volna az igazi, mert annak kevés a leve. A hagymát apróra vágtam és megdinszteltem egy kicsit. Egy jénait kikentem, morzsával meghintettem és egy sor lecsepegtetett paradicsomot fektettem bele, sóztam, morzsával meghintettem, a hagyma felét rátettem, apróra vágott bazsalikommal, zellerrel szórtam meg, sajtot reszeltem rá. A tejfelt kikevertem a fokhagyma krémmel, kicsit erre a sorra is tettem. Összesen 3 sor lett és a java tejfelt a tetejére kentem. Sütőbe tettem és kb. 25 perc alatt készre sütöttem.

1 megjegyzés:

Laura Paine Carr írta...

Mmmmmmmmmmmm!

I love your photos. Thank you.

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!