2014. március 5., szerda

Máglyarakástorta


Idejét sem tudom, hogy mikor sütöttem utoljára máglyarakást. Amikor kamasz fiaimat kellett jól lakatni, akkor jó nagy tepsiben készítettem, egy kettőre elfogyott, mert a gyerekek is nagyon szerették. Most egy kis krumpli leves mellé gondoltam valami finomságra.

Hozzávalók, ahogyan készítettem:
1 zsemle
vaj a tál kikenéséhez
1 teás kanál xilit
1 biocitrom reszelt héja
2 nagy tojás
1 dl tej
5 dkg dió
2 nagy édes alma
csipetnyi őrölt szegfűszeg
1 evőkanál xilittel készült őszibarack lekvár

A torta nevet a 22 cm-es sütőtál miatt kapta ez a máglyarakás. Olyan finom is lett, hogy bármilyen tortával felvette a versenyt. Ajaj, előre szaladtam kissé!
Szóval, először kikentem vajjal a tálat. Szét választottam a  két tojást. A sárgákat összekevertem egy teáskanál xilittel, 1 dl tejjel, belereszeltem egy citrom héját. Nagyon vékonyra felszeltem a kissé már fonnyadt zsemlét, amit aztán beáztattam a tejes tojásba. Fel is szívta az egészet. A tál alját kiraktam vele, majd a durvára tört dióval megszórtam.A meghámozott almákból az egyiknek a  felét finomra reszeltem és az őrölt szegfűszeggel összekevertem. A többi almát mind felszeleteltem és a dió tetejére halmoztam egy sort, rákentem a szegfűszeges almapépet, majd megint egy sor alma jött. Aztán előmelegítve, légkeveréssel 180°C-on 15 percig sütöttem. Ekkor vertem fel a tojásfehérjéket, amibe a végén egy kanál lekvárt is kevertem. A sütőből kivett máglyarakás tetejére halmoztam óvatosan a habot. A sütőt 120° C-ra mérsékeltem és a tálat néhány percre visszatettem, figyelve arra, hogy a teteje csak zsemleszínűre piruljon. Nagyon finom lett, a mi ízlésünknek megfelelő. Akinek nem elég édes készítheti édesebben is.


Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!