2014. február 28., péntek

Gomba és zeller


Hatalmas, 30 cm átmérőjű serpenyőmet nagyon gyakran használom. Sütni, főzni lehet benne. Most éppen wok módra használtam, pedig nem az. Néha magam sem tudom, hogy mit főzzek és akkor az itthon található dolgokból kell gyorsan ebédet rittyenteni. Ez alkalommal 40 dkg zellert vágtam nagyjából 2x2 centiméteres kockákra, majd egy sütőpapírral bélelt tepsire öntöttem, kis olívaolajjal összekevertem és zsemle színűre sütöttem.
 Egy darabka kolozsvári szalonnát csíkokra aprítottam és amikor zsírjára sült, a serpenyő szélére toltam, majd egy fej felkockázott hagymát dinszteltem benne. Hozzáadtam még két gerezd fokhagymát és 30 dkg felszeletelt gombát, két kakukkfűágacskát. Sózni nem kellett a szalonna miatt, de egy kis borsot azért tekertem hozzá.
A végeredmény a képen látható petrezselyemmel meghintve. Nagyon jól illik egymáshoz a gomba és a zeller. Finom egytálétel lett.

1 megjegyzés:

Magyusz írta...

Nem kolozsvári volt a szalonna, mert Hollandiában lakunk, viszont jó magyar lestyánt is tettem bele Édesanyámék konyhakertjéből. Nagyon finom lett, köszi a tippet!

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!