2014. február 14., péntek

Sajtos pogácsa gluténmentesen


Nincs mese, egészségmániások lettünk. Kísérletezéseim eredményét rendre közzéteszem  itt a blogon. Talán másokat is érdekel. Mindenki maga dönti el persze, hogy mit tud és mit akar megtenni az egészsége érdekében. Túlzásokba azért mi sem esünk, de hiszek abban, hogy a testünk jelez és nagyjából tudja, hogy mi az, ami jó nekünk. Ebben a pogácsában nincsen élesztő, nincsen búzaliszt. A tejfel amit használtam hozzá, az laktózmentes, a benne lévő sajt parmezán jellegű, a tetején laktózmentes az ementáli.

Hozzávalók, ahogyan készítettem:
15 dkg hajdinaliszt
15 dkg kölesliszt
15 dkg barna rizsliszt
15 dkg libazsír
10 dkg parmezán jellegű sajt reszelve
150 gr tejfel, laktózmentes
1 teáskanál só
1 púpos teáskanál szódabikarbóna
2 tojás (az egyik tojás felét félretettem a pogácsák tetejére)

Egy tálban  összekevertem a liszteket, a sót, a szódabikarbónát. Hozzáadtam a zsírt, amit egy villával elkevergettem, beleszórtam a sajtot, majd végül a tejfelt és a tojást. Összegyúrtam és hidegre tettem egy órára. A pihentetés után kicsit átgyúrtam, de még így is elég puha, vigyázni kell vele. Ujjnyi vastagra nyújtottam, kisméretű pogácsákat szaggattam, a tetejét a félretett, fél tojással megkentem, majd a sajttal megszórtam. Légkeveréses sütőben 190 C°-on a kettő tepsit 15 perc alatt megsütöttem. Különleges, finom omlós pogácsák lettek.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!