2014. március 23., vasárnap

Kókuszos csokitorta paleo módra


Második hete érleltem kettő darab avokádót, hogy a régóta vágyott csokitortát elkészíthessem. Aztán Maimoninál újabb tortát fedeztem fel, ami ihletett adott a  mostani tortához. Tehát először sütöttem egy kókuszos piskótát, amit megtöltöttem a csokikrémmel. Fantasztikusan finom lett!

Hozzávalók a 18 cm-es formához, ahogyan készítettem:
A tésztához:
4 db tojás
15 dkg kókuszreszelék
3 evőkanál nyírfacukor
csapott teáskanál szódabikarbóna
A krémhez:
2 db avokádó
1 kicsi banán
5 dkg kakaópor
3 evőkanál nyírfacukor
5 dkg  olvasztott kókuszzsír

A kókuszos piskótát Maimoni utasítása szerint sütöttem. Tehát 4 tojást, cukrot a tálba tettem, habverőt bekapcsoltam, aztán csak hagytam dolgozni.  Kimértem közben a kókuszt és a szódabikarbónát. Lazán belekevertem a habos masszába, amit sütőpapírral bélelt formába öntöttem. 25 perc alatt  sült meg a 180°C-os sütőben. Amúgy a kókuszos piskóta gyönyörű magas lett.
A csokoládékrém is igen egyszerűen készül, mert az összes hozzávalót a késes aprítóba szuszakoltam és addig járattam, amíg finom egynemű krémmé változott. Eredetileg nem kéne bele a banán, de féltem, hogy kevés lesz a krém. A banán édességével is számolva kevesebb cukrot tetem bele. Szerintem elég édes lett így is, de hát ez azért ízlés függő.
A kihűlt tésztát három felé vágtam, nem túl ügyesen, mint a képen is látszik, mert a középső szelet vékonyra sikeredett.  A vékony középső szelet alig látszik ki a sok csokikrémből. A tetejére kevés kókusz szórtam, nem csak a címe, a külleme is elárulja a tartalmát. Ez a nyers csokikrém nagyon finom. a következő csokitortánál már a tésztájánál is arra fogok törekedni, hogy a sütőt egyáltalán ne kelljen bekapcsolni.


Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!