2012. szeptember 16., vasárnap

Báránypörkölt





















Kedves tiszakécskei barátainktól kaptuk a báránypörköltnek valót, felaprítva, "konyhakészen". Még sohasem főztem bárányt, se birkát. Enni már ettem, de azért nem könnyű ezt beszerezni a környékünkön, úgy, hogy nem sok késztetést éreztem arra, hogy utána járjak. Kár, mert megérte volna, nagyon finom!  Ez a hús ráadásul zsenge, 6 hónapos bárányé volt.

Hozzávalók, ahogyan készítettem:
1,3 kg  csontos bárányhús
4 közepes fej hagyma
4 gerezd fokhagyna
kevés olaj
só, őrölt kömény, csípős pirospaprika
2 paradicsom
1 paprika
1 dl vörösbor

A kockára vágott hagymát az olajon megdinszteltem, hozzáadtam a fokhagymát, meghintettem a köménnyel és a pirospaprikával. Belekevertem a húst, fehéredésig sütöttem, majd a felaprított paradicsommal és a paprikával lassú lángon rotyogtattam egy órácskát. Ekkor öntöttem hozzá 1 dl vörösbort. Nagyjából két és fél órát főztem mire a hús puhán omlott le a csontokról. A sok hagymának és a csontoknak köszönhetően vastag, selymes szaftja lett. Tarhonyával és salátával tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!