2012. július 20., péntek

Fejtős bableves


Meglepődtem azon, hogy ezt a levest még nem örökítettem meg a blogon. Kétségtelen, nem túl sűrűn készül, hiszen ez egy jellemzően nyári leves. Hagyományosan készítem, ahogyan tanultam annak idején. Semmi egészséges túlkapás, semmi variálgatás, ez úgy finom, ahogy van.  

Hozzávalók, ahogyan készítettem:
1 kg fejteni való bab
1 db fehérrépa
2 db sárgarépa
1 kis zeller
1 db paprika
1 db paradicsom
1 közepes fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
liszt
pirospaprika
olaj
fűszercsokor petrezselyem, zeller és lestyán zöldjéből
sonkalé

a csipetkéhez:
1 tojás és annyi liszt, amennyit felvesz

  A kifejtett babot a nagyon apróra vágott hagymával és a fokhagymával, a Húsvétról maradt 1/2 liter lefagyasztott sonkalével és vízzel feltettem főzni. Ezután megtisztítottam a többi zöldséget és felaprítottam. Kötöttem egy kis fűszercsokrot és mindezt a babhoz adtam. Némi főzés után megkóstoltam, megsóztam. Megjegyzem ez a leves sonkalé nélkül is kiváló, de ha adok hozzá, akkor a sózásra oda kell figyelni.
  A csipetkéhez a felvert tojást megsóztam, majd jó kemény tésztát készítettem, amit "elcsipkedtem" egy tálcára.
  Ezután zsemleszínű rántást kavartam, pirospaprikát adtam hozzá és hőkiegyenlítéssel berántottam a levest. Amikor újra felforrt, beleszórtam a csipetkét, amivel készre főztem a levest. A tejföl nálunk opcionális, aki szereti, kavar bele magának.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!