2012. április 8., vasárnap

Fűszeres keksz és az ajándékaim

Második szülöttemtől kaptam az ajándékaimat, a szakácskönyvet, a bio édességeket és a fűszereket. Tudja, hogy mit szeretek, mi érdekel. Könnyű annak, aki New Yorkban tanul (ősztől pedig Bostonban, a Harvardon), csak el kell ugrania a 11-ik sugárút és az-51 ik utca sarkára a La Boite à Epice nevű galériába, ahol fűszerkeverékek és kekszek készülnek. Lior Lev Sercarz a tulajdonos, fűszereket komponál és süteményeket süt, a betérő vásárlókkal beszélget, tanít. Ez olyan bensőséges, személyes. Félévenként új művész képeit állítja ki, amikből ihletet merít az új kekszkollekcióhoz. Először egy éve olvastam róla Chili&Vanília blogján, „Interjú a New York-i fűszerguruval”, ami rögtön lenyűgözött. A 2012-es katalógus 41 db izgalmasnál izgalmasabb keveréket tartalmaz. Bármelyiket szívesen kipróbálnám. A kezemben tartott dobozkából fantasztikus illat árad. Természetesen már a mind a három keveréket használtam. A padlizsános bulgurhoz a N.7-Pierre Poivre (8 different peppers) keveréket, a képen látható kekszhez pedig N.5-Breeze(tea, anise, lemon), N.11-Cancale(Fleur de Sel, orange, fennel) fűszerkeverékeket.

Hozzávalók, ahogyan készítettem:

17 dkg őrölt mandula
20 dkg kristálycukor
22 dkg liszt
2 csapott teáskanál N.5 Breeze(tea, ánizs, citrom)
2 csapott teáskanál N.11 (Fleur de Sel, narancs, édeskömény)
10 dkg vaj
1 tojás
1evőkanál citromlé

A vajat a cukorral, a fűszerekkel, a tojással és a citromlével jól összekevertem, hozzáadtam a lisztet és a mandulát. Összegyúrtam, két rudat formáztam, sütőpapírba tekertem és egy éjszakára hűtőbe tettem. Másnap nagyjából 5 mm-es szeleteket vágtam a tésztából, majd 170°C fokos légkeveréses sütőben 12 perc alatt megsütöttem. Világosnak kell maradnia, nem szabad, hogy megpiruljon az alja. 76 db, 3,5 cm átmérőjű keksz lett belőle. Az íze és illata fűszeres, ánizsos, fantasztikus!

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!