2012. március 24., szombat

Diós kosárkák


Természetesen mindig van valami ok a sütésre, de most már megint úgy néz ki a blogom, mintha csak örökké sütnék. Ez nem igaz persze, de ez a sütemény megint olyan, amit érdemes megörökíteni és kipróbálni is. Hosszú évek óta nem sütöttem, pedig annak annak idején megőrültem azért, hogy nekem is legyenek olyan kis helyes formáim. (a képen virágot mintáznak az abban sült, felfordított sütemények) Akkoriban nem volt még a muffin divatos sütemény, pedig hát ezek a formácskák arra is alkalmasak. A muffin formában viszont ugyan úgy lehet diós kosárkát sütni, amit most kénytelen voltam kipróbálni, mert csak 15 darab kosárka formám van.

Hozzávalók, ahogyan készítettem:

50 dkg liszt

csipet só

3 evőkanál porcukor

1 sütőpor

25 dkg vaj

5 tojás sárgája

3-4 evőkanál tej

a töltelék:

5 tojás fehérje

25 dkg porcukor

35 dkg darált dió

2 narancs lereszelt héja

narancs lekvár(ízlés szerint másmilyen is jó)

A hozzávalókból a tésztát gyorsan összeállítottam, a hűtőbe tettem pihenni. Egy szilikonos ecsettel olajjal kikentem a fém kosárkákat, és minden egyebet odakészítettem, hogy hatékonyan ügyködhessek, mert ezzel a süteménnyel babrálni kell egy kicsit.

A tésztát 2-3 mm vastagra kinyújtottam és 8 cm átmérőjű lapokat szaggattam, amivel kibéleltem a formákat. Mindegyikbe teáskanál segítségével lekvárt tettem.

A tojásfehérjéből a porcukorral kemény habot vertem, majd lazán beleforgattam a reszelt narancshéjjal ízesített diót. Egy nylonzacskóba töltöttem, lyukat vágtam a csücskére és a kosárkákba nyomtam, mintha habcsókot készítenék. Légkeveréses sütőben 180 C -on 20 perc alatt megsütöttem, 43 darab lett belőle.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!