2011. január 26., szerda

Rakott kelkáposzta



Nagyon szeretjük a rakott ételeket, gyakran készítem is. Régebben darált füstölt húst használtam hozzá, fantasztikusan finom lesz tőle bármelyik zöldség. A kedvesem betegsége óta sokkal „könnyebbeket” főzök, sertés húst csak ritkán használok.
Hozzávalók, ahogyan készítettem:
1 kg kelkáposzta
1,25 dl rizs
50 dkg darált pulykacomb
kevés olaj
1 fej hagyma
3-4 gerezd fokhagyma
só, bors, kömény
3 db kemény tojás
1 db nyers tojás
1 nagy doboz tejfel
2 evőkanál reszelt parmezán sajt
vaj és prézli a tepsi kikenéséhez
A darált húst a hagymán, fokhagymán sóval, borssal félpuhára pároltam. 3 db keményre főzött, kockára vágott tojást kevertem hozzá és a nagyjából megpárolt rizst.
A levelekre szedett kelkáposztát lobogó, sós, köményes vízben „megabáltam” és néhány percre hűlni tettem. A tepsit vajjal kikentem, prézlivel meghintettem.
A rétegezést kelkáposzta levéllel kezdtem, húsos raguval folytattam, Erre került a megízesített tejfel.(A tejfelt a nyers tojással, sóval, borssal, reszelt sajttal összekevertem.) A rétegezést a tepsi mérete nyilvánvalóan befolyásolja, minél magasabb az „építményünk”, annál jobb, de a tetejére tejfel kerüljön. Közepes lángon pirosra sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!