2013. július 30., kedd

Cukkinispagetti paradicsommal



A hőség mindenki agyára megy. Nem népszerű hely ilyenkor a konyha, pedig nem csak inni, enni is kell valamit. Muszáj volt egyik nap buktát sütnöm, ami után hatalmas jégdarabokkal hűtöttem a sütőt és a konyhát. Sokszor főzök a szabadban is, szerencsére megtehetem. Mostanság leginkább a salátákat részesítjük előnyben. Egy szelet hússal, hallal, grillezett sajttal bőségesen elég ebédre is. Az NL Cafén találtam az alábbi ételhez ötletet, ami nagyon emlékeztet a Gitta blogján sokszor megcsodált ételekhez. Egyszer például a legnagyobb téli zimankóban készített ilyen ételt és akkor én kissé borzongva olvastam, mert abban a hidegben nem tudtam elképzelni hogy olyat ennék Most annál inkább.

Hozzávalók 2 személyre, ahogyan készítettem:
50 dkg cukkini hosszában vékonyra gyalulva
1 sárgarépa, úgy 10 dkg
10 dkg zeller
25-30 dkg paradicsom
2 gerezd fokhagyma
1 mokkáskanál só
½ mokkáskanál őrölt bors
bazsalikom
½ citrom leve és a héja
2 evőkanál olívaolaj
3 dkg szeletelt mandula

A paradicsomokat kockára vágtam, a levét, a magjait kikaparva. A sárgarépát, fokhagymát, zellert, a citrom héját egy tálba reszeltem. Bazsalikomot szaggattam hozzá, a sót, borsot, citromlevet, olíva olajat és a paradicsom levét hozzá adtam. A merülő mixerrel jó pépesre kevertem. Az elkészült mártással és a paradicsom kockákkal a cukkinispagettit összekevertem, mandulával és bazsalikom levelekkel megszórtam. Ebben a hőségben tökéletesen laktató, finom étel, még a sajtot sem hiányolta róla életem párja. Szezámmaggal meghintve is kiváló.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!