2010. november 21., vasárnap

Tökleves


Rengeteg sütőtöklevest láttam már a blogokon. Sokan szeretik az biztos. Az én receptem nem különleges, de az ízlésemet tükrözi. Nagyon szeretem a sült tököt, bármikor szívesen megeszem. A leveshez viszont kockára vágom és együtt főzöm a fűszerekkel, mert nekem így jobban ízlik, úgy tűnik, hogy több ideje van az ízeknek összesimulni.

Hozzávalók, ahogyan készítettem:
1 kg sütnivaló tök
vaj
1 nagy fej hagyma
3 db apró chili paprika
1 ujjnyi friss gyömbér lereszelve
só, bors, szerecsendió
1 narancs leve, (most csak 2 nagyobb mandarin levét csavartam bele)

Tálaláshoz:
pirított kenyérkocka( vajon vízhatlanítva)
szárazon pirított tökmag
illatos hidegen sajtolt tökmagolaj

Az apróra vágott hagymát a vajon megdinszteltem, hozzáadtam a magjától megszabadított chiliket, a gyömbért. Felöntöttem a mandarinlével, majd belekevertem a tökkockákat. Sóztam, borsoztam, belereszeltem fél szerecsendiót, felengedtem nagyjából 1,5 liter vízzel. Hagytam szép csendesen főni, majd a merülő mixerrel simára kevergettem. Tökéletes lett, nem kívánkozott hozzá se tejszín, se kókusztej. A tetejére csurgatott tökmagolaj olyan plusszal egészíti ki a finoman csípős leves ízét, amitől elfelejted, hogy már-már édesség számba megy a sütőtök.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!