2012. október 12., péntek

Céklasaláta






















A cékla nagy kedvencünk, nem véletlenül külön kategória lett az ételek felsorolásában. Ma már elképzelhetetlen számomra, hogy vízben főzzem a céklát. Mindig sütöm, illetve ha párolt káposzta módra készítem, akkor párolom. Nyersen is gyakran fogyasztjuk. Klasszikus, ecetes, cukros lében céklasalátát is készítek néha, ha megkívánom, de akkor is inkább sütöm, mert az a finom édes, súlyos, tömény cékla íz csak úgy érhető el.
Nem először készítek hasonló salátát, de füstölt sajtot még nem párosítottam hozzá. Nagyon finom! A céklát héjában, sózva, olíva olajjal meghintve sütöttem egy órát 180°C-on. Egy részéből levest készítettem, a maradékot használtam a salátához. Vékony csíkokra szeltem a sajttal együtt, rukkolát kevertem hozzá és meghintettem egy kis narancsos balzsamecetkrémmel. Hát persze rózsaszínű lett még a sajt is, ezért ráadásként tettem még néhány szeletkét a tetejére.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!