2008. november 2., vasárnap

Csirke vadász módra


Már megint egy újságból főztem. Az a helyzet, hogy a kedvesemet is érdekli a gasztronómia. Nem, ez egyáltalán nem csak azt jelenti, hogy szereti a hasát. Igaz megfőznöm nekem kell, de úgy tud lelkesedni, hogy nem lehet neki ellenállni. A beszerzésben, hazaszállításban például verhetetlen. Szóval gondosan áttanulmányozta a Kiskegyed konyháját és ott találta ezt az olasz receptet.(Pollo cacciatore) Az eredeti recept egy egész csirkét ír, én viszont kicsontozott, felaprított csirke combot használtam.

Hozzávalók, ahogy készítettem:

1,2 kg csirkehús

olívaolaj és vaj

25 dkg gomba

2 fej vöröshagyma

3 gerezd fokhagyma

1 zöld erős paprika

1 piros paprika

2 dl fehérbor

40 dkg darabolt konzerv paradicsom

bors

rozmaring

oregánó


A húst nagyobb kockákra vágtam. A hagymát apró kockákra, a gombát szeletre, a paprikákat csíkokra aprítottam. Az előkészültek után a húsokat több részletben körbepirítottam az olíva és vaj keverékén, majd félretettem. A visszamaradt olajon megpároltam a hagymát, majd hozzáadtam a fokhagymát, a gombát, paprikákat és együtt pirítottam őket. Belekevertem a paradicsomot, felöntöttem a borral, sóztam, borsoztam, rozmaring ágacskával és oregánóval ízesítettem. Visszatettem a csirkedarabokat az edénybe, összekevertem a raguval és bő félóra alatt lassú tűzön puhára főztem. Barna rizssel tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!