2012. október 9., kedd

Kukoricapelyhes, kókuszos keksz

Mit magyarázzam, már megint elgyengültem. Imádom az ilyen "apróságokat". Az eredeti recept Jade oldaláról származik, az a keksz biztosan nagyon finom lehet. Az enyém hasonlít rá, főleg a kukoricapehely borítás miatt, szóval mintha, de, ha érdekel,  hasonlítsd össze a kettőt.

Hozzávalók, ahogyan készítettem:
20 dkg vaj
20 dkg cukor
3 tojás
32,5 dkg liszt(fele-fele arányban fehér tönköly és hajdina liszt)
20 dkg kókuszreszelék
csipet só
2 teáskanálnyi  házi vaníliás cukor
csapott teáskanál sütőpor
csapott teáskanál szódabikarbóna
10 dkg kandírozott gyömbér
15 dkg kukoricapehely

A puha vajat a cukorral és a tojással habosra kevertem. A száraz anyagokat hozzáadtam az apróra vágott gyömbérrel együtt. A masszából diónyi gombócokat görgettem, amiket aztán az összezúzott kukoricapehelybe forgattam. Két nagy tepsibe sorakoztattam a süteményeket, nagyjából két ujjnyi távolságot hagyva köztük. 85 darab lett ebből a mennyiségből. 180°C -on 15 perc alatt sültek ilyen ropogósra. Nagyon jól sikerült kombináció, belül puha, kókuszos, gyömbéres íz, kívül ropogós kukoricapehely. Érdemes kipróbálni!




Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!