2011. december 28., szerda

Születésnapi Pavlova

Végre jó a gépem. A karácsonyi előkészületek lázában néha nagyon hiányzott, amikor meg akartam nézni valamit. Lehet persze internet nélkül is élni, de minek, ha nem muszáj. Nem tudok most mindent bepótolni, de néhány képet azért készítettem.

Elsőszülöttem december 24-én született. A születésnapi tortája nem sok gondot okozott eddig, mert mindig ananásztortát kér erre a jeles napra. Bevallom már untam kissé a kedvenc piskóta, puding, ananász és zselatin négyes gyümölcstortává lényegülését. Idén nem kérdeztem meg, hogy milyen tortát kér, magam döntöttem a meglepetésről. A Pavlova fantasztikus, eddig még mindenkit elkápráztatott, igaz legutóbb akkor még eperszezon volt. Nos, hát, ananásszal is finom, a fiam mostantól ilyet kér a születésnapjára.

Hozzávalók, ahogyan készítettem:
4 tojás fehérje
20 dkg porcukor
csipet só
1 evőkanál almaecet
1 evőkanál étkezési keményítő

1/2 l tejszín
ízlés szerint porcukor
1 zselatin fix
1 doboz ananászkonzerv

A tojásfehérjéket kevés cukorral, sóval elkezdtem habbá verni. Amikor már elég masszív, hozzáadtam a többi cukrot, közben folyamatosan robotoltam, belekevertem az ecetet is. Végül beleszitáltam az étkezési keményítőt is. Sütőpapíron kerekre halmoztam a habot, a szélét magasabbra. 150 fokos előmelegített sütőben 40-45 percig sütöttem.
A tejszínhabot felvertem kevés cukorral, és a zselatin fixxel. Megtöltöttem a torta mélyedését a habbal, jó sűrűn megraktam a felkockázott ananásszal. A közepére hagytam egy körszeletet, mert a gyertyákat abba szúrtam.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!