2008. február 2., szombat

Bajor barnasörös marha


Kinézetét tekintve megtévesztésig hasonlít a marhapörköltre, de a látszat sokszor csal, ez is az az eset. Ettem már indiai vendéglőben hasonló kinézetű marhahúst, nagyon finom volt. Ettem már hasonló kinézetű marhahúst Hollandiában autentikus indonéz vendéglőben (nem volt olyan elegáns, mint a Nusantara) ami hihetetlenül finom volt. Egyiket sem jutott eszembe reprodukálni. Mégpedig azért nem, mert az ilyen próbálkozások olyanok, mintha........! Ez az étel azonban könnyedén előállítható és nem fog csalódást okozni, és nem lesz olyan érzésem, hogy finom ugyan, de olyan mintha......

Hozzávalók:
1 kg marhacomb v. felsál
só, bors, kicsi liszt
1 fej hagyma
2-3 gerezd fokhagyma
kb. 60 dkg zöldség, sárgarépa, fehérrépa, zeller vegyesen
olaj
5-6 dl barna sör

A húst 4-5 cm-es kockákra vágom, só, bors hintése után lisztbe mártom és úgy sütöm, mintha húst sütnék, legyen kicsi kérge, egyszerre keveset teszek a lábasba. Amikor mindet megsütöttem, a maradék olajon az apróra vágott hagymát is megdinsztelem, rá teszem a fokhagymát és a felkarikázott zöldségeket. Együtt piritom, dinsztelem, majd hozzáadom az elősütött húsokat. (Tettem bele egy csipős paprikát is, de ez igazán izlés szerinti.) Most jön a sör! Barna, súlyos lé, de óvatosan, decinként töltögetem hozzá, amikor elfővi a levét. Ott kell sertepertélni a közelében, mert 2,5-3 órácskát kell főzni. Nem mondom, sokáig tart, de addigra tűnik el a zöldség és lesz egy sűrű vastag szaft amiből alig látszik ki az addigra vaj puhaságú marhahús. Tarhonyával tálaltam, de jó mellé a krokett is például.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!