2009. november 15., vasárnap

Pisztráng sókéregben sütve

Tulajdonképpen tervezgettem én ezt a sütési módot már régebben is, de valahogy mindig elmaradt. Pénteken este viszont körülnéztem a szakácskönyveimben, a neten és a gyakran olvasott blogokon. Megdöbbentően kevés halat eszünk. Kivételre persze van egy jó példa, Lorien, aki rengeteget eszik, és blogol, mármint halat! Érdemes körülnézni nála!


Sajnos nem kaptam kisebb pisztrángokat(25-30 dekás az ideális), a három darab 1,4 kg volt. Ehhez 2,5 kg nem jódozott sót készítettem, amihez 2 dl vizet kevertem. A halak hasüregét citrommal kikentem, csipet sót, borsot hintettem és egy kis csokor petrezselymet dugtam. Kivülről megkentem olvasztott vajjal, majd a kb. 1 cm vastag sóágyra fektettem. Utána beborítottam a maradék sóval és jól rálapogattam a halakra. Előmelegített sütőben 180°C-on 40 percig sütöttem.


A megsült sókéreg teljesen összeállt, lehetett kopogtatni. Óvatosan kezdtük el lebontani, jó nagy darabokban levált. A bőrét egyben lelehetett húzni, a második halnál már rájöttem a technikára, hogy miképpen lehet ezt könnyedén megtenni anélkül, hogy sérülne a hal, ami vaj puha lett, és a közhiedelemmel ellentétben nem lett sós. Köretnek sült tököt és töltött gombát ettünk.


Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!