2015. november 12., csütörtök

Laktózmentes áfonya torta






















Ez a finomság még nyár végén készült. Úgy döntöttem, hogy késve bár, de mégis felteszem a blogra, mert a kényszerű szünet ellenére az elmúlt hónapokban is sütöttem-főztem. Ráadásul most is azt vallom, hogy a blogom tulajdonképpen a saját virtuális szakácskönyvem. Ha főzéskor valami nem jut eszembe, nem vagyok rest és visszakeresem. Tehát itt a helye a receptnek, mielőtt a feledés homályába merülne.
Hozzávalók, ahogyan készítettem:
20 dkg zabkeksz
8 dkg laktózmentes vaj

50 dkg áfonya
2 x 450 gr laktózmentes joghurt 1 napig lecsurgatva
2 dl laktózmentes tejszín
3 evőkanál cukor
20 gr hidegen oldódó zselatin

A 900 gr laktózmentes joghurtot egy napig hagytam a filter papírral bélelt szűrőben. Nagyjából felére fogyott, egészen mascarpone kinézete és állaga lett.
A 24 cm átmérőjű sütőforma alját és az oldalát is kibéleltem sütőpapírral. A vajjal összekevert kekszmorzsát belelapogattam, majd betettem a hűtőbe.
30 dkg áfonyát a cukorral és 2 dl vízzel néhány percig főztem, majd átpasszíroztam. Habbá vertem a tejszínt és összekevertem a joghurttal. Az áfonyalében feloldottam a hidegen oldódó zselatint, majd lazán beleforgattam a joghurtos keverékbe. Az egészet a keksz alapra öntöttem és dermedni a hűtőbe  tettem. Később a tetejét a maradék 20 dkg áfonyával díszítettem.
A fényképezéshez már csak ezt a szeletet tudtam elmenteni. Sikere volt, nagyon gyorsan elfogyott.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!